Rozhovor: Nadějná česká hra Radiolight dorazí začátkem roku 2025. Co nám o ní prozradil autor, Kryštof Knesl?
i Zdroj: Kryštof Knesl / Volně k užití
Rozhovory Radiolight Novinka Rozhovor: Nadějná česká hra Radiolight dorazí začátkem roku 2025. Co nám o ní prozradil autor, Kryštof Knesl?

Rozhovor: Nadějná česká hra Radiolight dorazí začátkem roku 2025. Co nám o ní prozradil autor, Kryštof Knesl?

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

7. 4. 2024 14:00

Pomalu, ale jistě se blíží další česká videohra. My jsme neváhali a kontaktovali autora projektu, který nám prozradil spousty zajímavých podrobností. Tohle je Radiolight.

Reklama

V Čechách v současné době vzniká hned několik zajímavých projektů. Dnes se však budeme věnovat adventuře, kterou již několik let připravuje vývojář Kryštof Knesl. My jsme Kryštofa vyzpovídali a pokusili se pro vás získat několik zajímavostí. Jak dlouho už na hře pracuje? Jaký vybral engine nebo co nás vlastně v Radiolight čeká? Vše dozvíte v přiloženém rozhovoru. Na další naše rozhovory s českými tvůrci se můžete mrknout zde.

Stručný popis hry:

Radiolight je thriller z pohledu první osoby odehrávající se v malém městečku v 80. letech 20. století, kde rádio je klíčem k boji proti nadpřirozenu. Pod vedením vysílačky odhalte temnou záhadu a zachraňte své blízké.


Prakticky od oznámení se mluví pouze o vás jako jediném vývojáři tohoto projektu, skutečně na hře pracujete sám? Nebo máte tým kolegů, kteří s něčím pomáhají?

Hru opravdu vyvíjím celou sám, ovšem u některých věcí, které jsou náročné na výrobu, se spojím s grafiky nebo hudebníky, záleží o co zrovna jde. Ti se na vývoji aktivně nijak nepodílí, ale tvoří všelijaké menší části hry.

Jaké máte zkušenosti s vývojem her z minulosti? Nějaké projekty za sebou očividně máte, Radiolight vypadá skvěle.

Děkuji, jsem rád, že se líbí. Vývoj her u mě začal před zhruba šesti lety, kdy jsem tvořil první hry v Unity enginu. Časem jsem přešel na Unreal Engine, kterého se držím doteď, a vytvořil jsem řadu menších her, z nichž jsem většinu nepublikoval, nebo jsem je uveřejnil na portálu itch.io.

Jak dlouho už vývoj vzniká? První tweety jsou z roku 2020, můžeme podobně datovat i zahájení prací? 

Vývoj opravdu začal za pandemie, ale byla to podstatně jiná hra od nynější verze. Od té doby se projekt vyvíjí a s ním i má vize. V tuto chvíli už se však bavíme o finální vizi, která by měla zůstat až do vydání.

Je známo, že jste se nechal inspirovat hrami Firewatch a Alan Wake. Já osobně obě hry miluju a můžu jen doporučit. Jak moc se této dvojici bude Radiolight podobat? A v čem konkrétně?

Obě hry pro mě byly jistou inspirací z hlediska celkové atmosféry a některých mechanik. U Alana Wakea to bylo také celkové prostředí a určitý styl narativu. Ovšem jedná se jen o inspiraci, která dovolila vzniku tohoto projektu a dodala mu něco atraktivního pro fanoušky těchto her. Nyní už se Radiolight vyvíjí nezávisle na těchto inspiracích.

Rozhovor: Nadějná česká hra Radiolight dorazí začátkem roku 2025. Co nám o ní prozradil autor, Kryštof Knesl?
i Zdroj: Kryštof Knesl / Volně k užití

A když už jsme u toho Firewatch, jak se hry budou lišit, a čím? 

Hlavní podobnost je kromě zasazení v lese určitě v mechanice vysílačky a nahlašování objektů. Rozdíl je tedy v celém zbytku hry. Ať už to, že se jedná o nadpřirozený thriller, mechaniku rádia či celkovou více hororovou atmosféru.

Půjde ve hře čistě o vyprávění příběhu nebo se můžeme těšit na interakce s okolím? Jako zapalování ohně, apod.

Přestože se jedná o příběhovou adventuru, interakce s okolním světem jsou poměrně časté. Ovšem nejedná se o žádné složité mechaniky, spíše jednoduché interakce, které jsou ovšem nezbytné k plnému ponoření do světa.

Hledali jsme informace, na jakém enginu hra běží, všiml jsem si vašeho tweetu z roku 2020, kde zmiňujete UE4. Je tomu tak i dnes nebo jste nakonec přešel na Unreal Engine 5?

Hra momentálně běží na nejnovější verzi Unreal Enginu 4. Možnost upgradu na Unreal Engine 5 je stále na stole, ale momentálně pro konkrétně tento projekt nenabízí příliš nových funkcí.

Když se podíváme na oba dostupné trailery, všimnout si můžeme relativně velkého prostranství v dálce. Jak velký bude svět ve hře? 

Svět je opravdu poměrně velký, momentálně jsou ve hře dvě oddělené oblasti: samotné město Ashwood Creek a národní park Ashwood Creek, kde hráč tráví většinu času. Ne všechny části však budou pro hráče volně přístupné.

Z trailerů to není znát, a tak se musím zeptat. Nabídne hra typické survival prvky alespoň v nějaké menší míře?

Hra žádné survival prvky nenabídne. Radiolight opravdu stojí na příběhu, postavách a mechanikách s nimi protkaných.

Na některých screenshotech jsou tak podezřele nastrčená auta, budeme je moct využít? 

V určitých pasážích hry bude možnost auta řídit, ale nejedná se o aktivní používání.

Rozhovor: Nadějná česká hra Radiolight dorazí začátkem roku 2025. Co nám o ní prozradil autor, Kryštof Knesl?
i Zdroj: Kryštof Knesl / Volně k užití

V novém traileru se úplně na konci objevil nějaký nadpřirozený nepřítel, jak se proti němu budeme bránit? A jde to vůbec? Trochu nám připomíná “ducha”, kterého asi jen tak nezastavíme, nebo že by světlem, jako v případě Alana Wakea, kterým se též inspirujete?

Samotné rádio a naladění určitých frekvencí se používá k boji proti těmto stvořením. Ohledně tohoto bych chtěl udržet určité tajemno, takže zatím nebudu zacházet do detailů.

V posledních měsících se hodně mluví o využití umělé inteligence (AI) i v případě vývoje videoher, jak to je u Radiolight?

AI se hodí k nakopnutí kreativity a k tomu, abych na určité věci v průběhu vývoje získal nový rozměr. Zkoušel jsem s ním experimentovat i v jednotlivých oblastech vývoje, ale většinou mi nedává dostatečně dobré výsledky srovnatelné s něčím, co vytvořil člověk. Proto takto AI většinou nevyužívám.

Na Steamu vidíme, že se můžeme těšit na českou lokalizaci v podobě titulků. Jak to vidíte s dabigem? A kdo vám postavy ve hře dabuje? 

Český dabing, ani dabing v jiném než anglickém jazyce, momentálně s mými prostředky bohužel není realizovatelný. Co se týče anglického dabingu, pracuju s anglicky mluvícími dabéry, konkrétně nyní hlavní postavu americký dabér, aby hlavní postava byla co nejvíce autentická, a velkou část hry také dabuji sám.

Podle dostupných informací mělo Radiolight vyjít už v roce 2022, máme rok 2024 a hra stále nikde. Objevily se nějaké problémy nebo hra zkrátka dostává další a další obsah?

Jak jsem již zmiňoval, moje vize se často měnila, aby co nejlépe vyjadřovala to, čím má hra být. Dříve jsem také špatně odhadl, kolik práce ještě na projektu bude. Nyní, když už má hra první hratelné verze a je jasné, kterým směrem se má vydat, by určení data vydání mělo být jednodušší. Momentální plán je první polovina přístího roku a toho se chci držet.

Hra byla oznámena pouze pro PC, je šance, že se ji někdy dočkají i majitelé konzolí PlayStation, Xbox nebo Nintendo?

Rád bych hru na konzole dostal, protože si myslím, že by se na ně stylem hraní velmi hodila, ale záleží to na opravdu mnoha faktorech. Šance ovšem je.

Nejnovější trailer

Děkujeme za rozhovor

Celá redakce Spite.cz by vám chtěla poděkovat za několik zajímavých odpovědí a zároveň popřát hodně štěstí a úspěšné vydání hry! 

Informace o Radiolight můžete sledovat na sociálních sítích jako Twitter/X nebo YouTube. Velkou podporu hře vyjádříte také přidáním ji do seznamu přání na platformě Steam, kde také v průběhu příštího roku vyjde.

ANKETA: Vyzkoušíte českou adventuru Radiolight?

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama