Že se na Cyberpunku 2077 pracovalo přes 8 let? Kdepak, maximálně 4 roky
i Zdroj: Spite.cz
WiLD Novinka Že se na Cyberpunku 2077 pracovalo přes 8 let? Kdepak, maximálně 4 roky

Že se na Cyberpunku 2077 pracovalo přes 8 let? Kdepak, maximálně 4 roky

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

19. 12. 2020 15:02

Většina z vás si určitě vzpomene na oznámení Cyberpunk 2077 z roku 2012. V tu dobu byl ale vývoj hry na nule.

Reklama

Věříme, že většina z vás si pamatuje na oznámení hry Cyberpunk 2077, které proběhlo už v roce 2012. O něco později byl zveřejněn také renderovaný první teaser trailer, ve kterém jsme neviděli in-game absolutně nic. Nicméně všichni jsme si už zvykli, že v dobu, kdy se oznamují hry, mají studia vícemémě nějaký ten rok vývoje za sebou a tak se předpokládalo, že by Cyberpunk mohl být ve vývoji již nějakou dobu.

To ale nebyla pravda. Na stole byly pouze vize a přání vývojářů a vedení, jak by takový Cyberpunk mohl vypadat, hotového nebylo absolutně nic a možná právě proto jsme se o hře roky nedozvídali žádné informace, nebylo totiž co. Prakticky celý CD Projekt RED se věnoval především The Witcher 3: Wild Hunt, který vyšel až v roce 2015 a byl prioritním titulem. Až po kompletním dokončení hry se pouze hrtska vývojářů ( mluví se o 50 lidech ) pustila do vývoje Cyberpunku, to už se datoval rok 2016. 

Pořád ale vývoj neběžel na plné obrátky, v tu dobu se totiž pracovalo na novém RED Engine 4. Až po upgradu na 4. verzi se mohl vývoj Cyberpunk 2077 rozeběhnout pořádně, to už jsme se ale posunuli do roku 2017. O rok později CD Projekt RED otevřel novou pobočku ve Vratislavi, i zde se na plno pracovalo na Cyberpunku a počet celkových vývojářů byl zhruba 350 lidí. S takovým počtem už lze udělat hodně a vývoj se může posunout o pořádné procento. 

V roce 2019 už na hře pracovalo více než 450 vývojářů včetně společnosti NVIDIA, která tvůrcům pomáhala s ray-tracingem. Zde už se musí člověk chytit za hlavu. Jak mohli v CD Projekt RED slibovat vydání hry, když prakticky nebyla ani z 3/4 hotová? A hotová není ani dnes, pár dnů do konce roku 2020, což se také podepsalo na konzolích minulé generace, kdy si PlayStation 4 a XBOX ONE hráči stěžují na velké chyby, technický stav a 15FPS ve hře. Tady je zkrátka potřeba doladit optimalizaci apod. což může tvrat klidně i měsíce, to jen potvrzuje fakt, že se sami vývojáři nechali slyšet, že "Cyberpunk 2077 potřebuje další měsíce, nechápeme vydání v roce 2020".

CD Projekt RED samozřejmě potřeboval vydat hru na PlayStation 4 a XBOX ONE, jde o miliony hráčů, nicméně byla to chyba, hra takových rozměrů a takovou velikostí nemůže stíhat tak starý hardware, rozumnější by bylo počkat na konec roku 2021 a hru vydat na PC, PlayStation 5 a XBOX Series X|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama