Producent Dead Space 3 by hru celou předělal, ale nemohl
Scenárista a spoluproducent hry Dead Space 3, Chuck Beaver, říká, že by hru Dead Space 3 "téměř kompletně předělal", kdyby měl tu možnost. Vedení ale chtělo více upustit od hororového stylu a zaměřit se na více žánrů.
Dead Space 3 mohlo původně mít úplně jiný příběh. Vyplývá to z rozhovoru, který Beaver poskytl podcastu CaptainBribo, a v němž řekl, že by sice "zachoval lore beat, na němž je hra založena", ale měl by tam Ellie, v jiném vztahu [s Isaacem], a předělal by celý hlavní příběh.
Jak uvedl server PCGN, Beaver hovoří s Bribem o tom, že kdyby mohl přepsat třetí díl děsivé sci-fi hororové série, zajistil by, aby se příběh více soustředil na hlavního hrdinu Isaaca Clarkea, i když by zachoval kooperativní mechaniku, která by ilustrovala, jak obě postavy vidí stejné věci odlišně.
Zajímavé je, že podle Beavera tým "od začátku nesměl dělat hororovou hru", takže "plán s Dead Space 3 byl takový, že bychom expandovali do jiných herních žánrů". Nicméně "všechny tyto kousky dohromady nejenže nevytvořily nové publikum, ale ztratily i to staré".
Díky tomu, že hra nebyla primárně zaměřena na hororový styl, ztratila svoje kouzlo, které předchozí díly měly, a tím přišla o mnoho věrných fanoušků série Dead Space.