RECENZE: Dead Island: Riptide
i Zdroj: Spite.cz
Riptide Recenze RECENZE: Dead Island: Riptide

RECENZE: Dead Island: Riptide

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

26. 4. 2013 15:42

Konečně to tu máme, každý fanoušek zombie rubaček tu má Dead Island s pokračováním a podtitulem Riptide. Jak ale tento nový díl dopadne? No na to se podíváme v recenzi, kterou nalezneme níže. Hra byla recenzována na PC verzi.

Po bouři přichází nuda

Na začátku hry se hráč objeví na lodi, na které přistál (přímé pokračování z prvního dílu). Něco se zvrtne a na lodi zabijíte zombie, jelikož USA chtěla virus vzít a studovat, což se ukázala jako osudová chyba. Zombie jsou silnější než než dřív. Opravdu mi nevadí, že zombie jsou silnější, ale někdy se sakra divíte co ještě vydrží a kdy už mu ta zbylá část mozku opravdu vypne, jediná možnost je, že mu useknete hlavu. Po bouři přicházíte na ostrov, který není tak pěkný jako Banoi, ale stejně se na něj rád budete dívat co ale na tom? Jelikož přichází velice nudný stereotyp, který vážně rychle omrzí a pokud máte ještě zaryto v paměti to jak se drtil první díl, tak toto bude lehké pokračování. Jako by těch 9 hodin Dead Islandu nestačilo, tak hned přišlo pokračování, které je absolutně ta samá písnička, bohužel slovo "hned" v tomto případě je rok a půl.. Stereotyp doplňují zdlouhavé a nudné pasáže, které překonáte jen po utrpení.

RECENZE: Dead Island: Riptide
RECENZE: Dead Island: Riptide

Kombinovat nějaká "kombíčka" je zábava jen na chvilku a proto se asi rozhodl Techland přidat do hry úkoly vašich přátel, nebo-li týmu, nebo-li NPC postav ve hře. Přidal jich více a nemusíte je hledat, ale můžete! No, ale úkoly nejsou žádná sláva a jelikož o hratelnosti již bylo psáno, tak stejně hrajete jen příběhovou linku, aby se vědělo jak to celé dopadne.

RECENZE: Dead Island: Riptide
RECENZE: Dead Island: Riptide

Lide v Techlandu si myslí, že kvalitní pokračování znamená stejný scénář jako v díle minulém. Je to smutné, ale je to tak. Místo Banoi se probudíme na ostrově Palanai, který je zaplaven zombie a my se snažíme dostat pryč. Je na tom něco jiného? Odpovím za Vás - NE. Po vizuální stránce hra vypadá na detail stejně a tak nám to připadá, že si vývojáři myslí: Vydali jsme úspěšnou hru, máme jméno. Teď vydáme bůhví jaký crap a opět si vyděláme na nové auto a cestu kolem světa.

Změny?

Je dost naivní si myslet, že přidání více zbraní Vám zlepší zážitek ze hry, když je to furt ta stejná písnička jako před dvěmi lety, graficky se to vůbec nezměnilo, ale alespoň postavy někdy vytrousí nějakou dobrou hlášku, nad kterou se zasmějete nebo alespoň pousmějete. Jak jsem již zmínil, tak příběh má stejné schéma jako měl z prvního dílu, takže zde nějaké nápady opět nepřišli.

RECENZE: Dead Island: Riptide
RECENZE: Dead Island: Riptide

Jako pěknou změnu musím přivítat nový mód ve hře nebo třeba nějaký nový kombíčka, jako třeba, že stojíte na menším baráčku a můžete skočit na zombíka s tím, že mu ve vzduchu až budete padat omlátíte hlavu o Vaše pádlo. Do toho se přidává i lepší atmosféra, která ze hry může udělat alespoň menší "horrorovku", ale žádná sláva to není, jako Amnesie to prostě nebude.

Lepší čí horší?

Toto je těžká otázka, ale odpovědět se na ní dá. Vezmeme-li oba díly a uděláme z nich zcela jiné tituly, tak jednoznačně vyhrává Riptide, jelikož toho nabízí víc, ale Riptide je v podstatě druhý díl. I když tomu vývojáři tak říkat nechtějí, tak to tak budeme brát. Moc inovací se nedočkáme a první Dead Island měl lepší atmosféru, atmosféru krásného ostrova na dovolenou a ne nějaký džungle, která je zamořena komárem vedle komára a navíc samou vodou. Ještě, že máme člun, cestovat by pak bylo za trest.

KONEČNĚ HODNOCENÍ:

Líbí se nám:

+ rozmanitost ostrova

+ kooperace

+ různé schopnosti postav

+ obtížnější

+ děsivější atmosféra

+ ještě více brutální

+ délka příběhu

Recenzi napsal:

Lukáš "midder" Foltín, děkujeme.

Dead Island: Riptide
Windows PC
PlayStation PS4
Xbox XONE
Xbox X360
PlayStation PS3

Verdikt

Je opravdu těžké hodnotit tuto hru, jelikož je to stejná řežba jako první díl, ale kopíruje ho takřka totožně. Příběh má stejné schéma, nic moc inovací nepřišlo a celou hru zachraňuje pouze zábavná kooperace. Když se vám hra vyhne, tak o nic nepřijdete, ale pokud máte možnost si jí osahat a zahrát, tak se nebraň

Hodnocení

Jak hodnotíme