Tvůrci Baldur's Gate 3: Umělou inteligenci využijeme u našich dalších her
Zakladatel studia Larian, Swen Vincke, se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že tvůrci Baldur's Gate 3 využijí v budoucnu možností umělé inteligence.
Umělá inteligence je dlouhodobě na vzestupu a nikdo s tím nic neudělá. My se AI věnujeme poměrně často, a z našich článků jistě již víte, že je součástí i vývoje videoher. V posledních několika dnech jsme se tomu věnovali opakovaně, zejména ve spojení s Ubisoftem a společností Unity. Ta prozradila, že AI používá více než polovina herních studií.
Otázkou je, k čemu přesně ji tvůrci využívají. Zatímco někteří by rádi, aby pomáhala s nudnými částmi vývoje, jako je psaní kódu nebo generování rozhovorů mezi NPC (například Neo NPC Project od Ubisoftu), jiní by uvítali, kdyby AI dokázala vygenerovat celé světy a příběhy. Naštěstí to není případ studia Larian, které stojí za úspěchem hry Baldur's Gate 3, jež si v roce 2023 zaslouženě odneslo několik ocenění.
Jak to vidí Larian Studios?
Ve svém nedávném rozhovoru se šéf studia Larian, Swen Vincke, vyjádřil k využití umělé inteligence. Uvedl, že jejich studio AI rozhodně využije, ale v dobrém smyslu, a nikdo se kvůli tomu nemusí obávat o práci. Larian plánuje AI použít především ve spojení s dialogy NPC postav. Vincke konkrétně prohlásil:
“Rozhodně to nevnímáme jako náhradu za vývojáře, ale spíše jako nástroj, který nám umožňuje rozšířit možnosti tvorby. Původně jsme tento přístup zvažovali pro jednoduché NPC. U takových postav, které mají pouze několik málo řádků dialogu, není mnoho prostoru pro kreativitu - a jsem velmi rád, že to umělá inteligence dokáže zvládnout.”
A jaký názor na využití AI skrze vývoj her máte vy? Dejte nám vědět do komentářů. A pokud chcete slyšet náš názor, jsme pro, ale přesně pouze z takového hlediska, jako to vidí Larian Studios.