Co se stalo se sérií: Star Wars The Force Unleashed?
i Zdroj: Aspyr Studios
Článek Co se stalo se sérií: Star Wars The Force Unleashed?

Co se stalo se sérií: Star Wars The Force Unleashed?

Jakub Dohnanský

Jakub Dohnanský

19. 9. 2023 10:00

Určitě to všichni známe. Vyjde jedna velká hra, možná pokračování a posléze zapadne do propadliště dějin a my, hráči, nevíme, jestli vůbec další díl bude a tiše doufáme, že ano. Dneska se podíváme na sérii her Star Wars The Force Unleashed.

Reklama

Je opravdu škoda, že spousta skvělých her dneska už nedostane pokračování. Ať už z důvodu ukončení příběhu, krachu vývojáře, špatných recenzí, či mnoho dalších důvodů. Když si já osobně řeknu, kterou hru bych chtěl zase vidět na scéně, určitě, jako správný fanoušek Hvězdných Válek, by to byl třetí díl Hack&Slash rubačky Star Wars: The Force Unleashed. Pokud neznáte, nevadí, třeba Vám dneska i ukážu zapadlé herní zlato, které čekalo až Vámi bude objeveno.

Co to vůbec Star Wars: The Force Unleashed je?

Star Wars: The Force Unleashed (zkráceně SWTFU) je akční Hack&Slash rubačka se zaměřením na vyprávění příběhu podle stejnojmenné knížky od Seana Williamse. Vžijeme se do role postavy jménem Galen Marek (známější pod přezdívkou Starkiller), tajného učedníka všemi známého Dartha Vadera. Celý děj se odehrává mezi třetím a čtvrtým dílem filmové ságy. V roli Starkillera, jsme po rozkazu 66 posíláni na mise najít poslední rytíře Jedi a zneškodnit je.

Premisa příběhu zatím vypadá dost jednoduše, ovšem během svého putování a souboji s Jedii, Starkillerovi pomalu dochází, kdo ho vlastně celý svůj život učil, nebo, že učebnice na Hvězdě smrti mají mylné informace, protože zjistí, že Jediové vlastně nejsou ti zlí jak si vždy myslel. Určitě už tušíte, kam příběh směřoval dál. Pro lidi, kteří SWTFU ještě nehráli už radši o příběhu vyprávět víc nebudu.

Čím vlastně SWTFU bylo skvělé?

Je tu spousta věcí, kterými se tato série lišila od ostatních Hack&Slash titulů. Mnoho lidem stačilo jen, že se jedná o hru z Hvězdných Válek. Ostatní obdivovali skvělý příběh, opravdu podrobné a důvěryhodné popsání knížky, nebo naprosto skvělý herecký výkon herce a dabéra Sama Witwera, podle kterého byl udělaný i celkový vzhled Starkillera. Dneska Sama Witwera můžete znát jako hackera Neila Perryho z první série seriálu Dexter od kanálu SHOWTIME, Dartha Maula ze seriálu Klonové Války od Disney, nebo i dabing postavy Deacona ze hry Days Gone. Dále lidi milovali soubojový systém samotný, nebo samozřejmě používání síly.

Jen tak pro informaci, hra se opravdu přísně držela knižní předlohy. Dá se říct, že pokud hru odehrajete, nemusíte knihu ani číst, protože s každým slovem Vám budou během čtení probíhat záběry ze hry (ano, vlastní zkušenost).

Soubojový systém byl na svou dobu skvělý. Na rok 2008 chci podotknout. Jako správný Sith máte svůj věrný světelný meč, schopnosti blesků, odhození, dvojitý skok a nebo možnost zvedat jakýkoliv předmět a skoro jakéhokoliv protivníka do vzduchu. Pak už stačilo toto všechno hezky kombinovat a mohli jste dosáhnout úžasných komb, které byly nejen příjemné na pohled, ale taky celkový pocit ze sekání nepřátel byl skvělý. Takové ty menší vibrace obrazu a zvuk světelného meče při seknutí protivníka, to je věc, která naprosto kompenzovala fakt, že máte jen jeden meč, který dělá stále stejné útoky.

Schopnosti síly, které využívaly plně fyziku hry, kdy při odhození nepřítele občas došlo na opravdu vtipný situace a tzv. “ragdolly”, nebo když slyšíte protivníka jak vystrašeně křičí, protože ho právě držíte ve vzduchu a nemůže nic dělat.

Tím bych to asi zkrátil. SWTFU bylo úžasné díky pocitu nezastavitelnosti, který jste při hraní měli. Zvlášť pokud jste milovníky Hvězdných válek tak tu máme vyřešený dvě mouchy jednou ranou.

Druhý průměrný díl

O dva roky později po úspěšném prvním dílu vyšel díl druhý, který už moc úspěch neslavil. Hlavní důvody byly délka hry, která byla něco okolo tří až čtyř hodin, žádná změna schopností, nucený příběh, špatný technický stav, grafické glitche a občasná rozbitá fyzika, což u hry, kde můžete házet s nepřáteli je celkem vážné. Důvod proč hra takto dopadla si můžeme říct s celkem dost velkou jistotou. 9 měsíců ve vývoji. Ano, skutečně druhý díl byl vytvořen během šílených devíti měsíců.

Na tu pozitivní stránku, herec Sam Witwer zde opět předvedl úžasný výkon v dabingu, místo jednoho meče máme tentokrát dva a grafická stránka hry taky nebyla úplně špatná na rok 2010, a stále to byla skvěla akční hra, když teda vše fungovalo jak mělo.

Co se tedy pokazilo?

Myslím, že určitě není potřeba dlouho vysvětlovat co zapříčinilo, že už dlouhých třináct let jsme nedostali pokračování, či remaster. Ovšem důvodů je tu víc než co je doteď psáno.

Určitě za to může druhý díl, který vlastně ani nebyl potřeba, protože příběh jedničky byl skvěle zakončený, aby otevřel dveře čtvrtému dílu filmového Star Wars: Nová naděje. U SWTFU2 už vývojáři tlačili na pilu.

Každopádně to není jediný důvod. Třetí díl Star Wars: The Force Unleashed by vlastně dneska ani nemohl vyjít, protože všechna práva na značku Star Wars od roku 2012 vlastní Disney, který po odkoupení práv udělali oficiální příběh, neboli lore, jen ze všeho co je ve filmech, či seriálech. Takže ani, pro hodně lidí, známá Star Wars: Jedi Knight série není oficiální příběh. Než práva na Star Wars koupilo Disney, tak Starkiller, či Kyle Katarn z Jedi Knight her, byli opravdu oficiální lore. Teda tak nám to bylo podáno. Nezapomeňme, že Star Wars Jedi Fallen Order, nebo Jedi Survivor jsou oficiálním lorem.

Tady je důvod jiný a ti, kteří Starkillerův příběh znají, určitě už teď znají i odpověď. Starkiller je celkově strašně moc silný. Vždyť na konci prvního SWTFU skoro porazil Dartha Vadera i s Císařem. A to není jediné, co dokázal, ale to už bych spoileroval příběh a vlastně i nejlepší část hry. Každopádně by to v oficiálním podání nedávalo smysl. Plus celkově Starkiller samotný je jedna z těch temnějších postav Star Wars, tudíž do toho by se někomu jako Disney určitě nechtělo investovat.

Je další díl potřeba?

Názor na tuto otázku se dost liší od jednotlivce. Někteří chtějí třetí díl kvůli otevřenému konci druhého dílu. Někteří zase nechtějí, protože jak už bylo řečeno, správně příběh Starkillera začal a i skončil v prvním díle. Za mě osobně jestli mohu říci, taky bych nechtěl další díl, ale nějaký dobře zpracovaný remaster, či remake by vůbec neuškodil. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama