Capcom: Modifikace počítačových her se "neliší" od podvádění
i Zdroj: CAPCOM
Novinka Capcom: Modifikace počítačových her se "neliší" od podvádění

Capcom: Modifikace počítačových her se "neliší" od podvádění

Richard Šimáček

Richard Šimáček

1. 11. 2023 09:30

Lidé upravují počítačové hry už dlouho. Hráči milují možnost upravovat své hry a přidávat do nich nové funkce nebo opravy. Nedávné komentáře odhalily, že Capcom s takovými úpravami her úplně nesouhlasí.

Reklama

Modifikace her Resident Evil se stala poměrně populárním trendem, přičemž vydání každé nové hry z této hororové série přineslo vlnu nových zábavných úprav ze strany hráčů. Lidé někdy do strašidelných her přidávají nemístné postavy, jako je Lokomotiva Tomáš nebo CJ z Grand Theft Auto: San Andreas, což často vede k zábavným (nebo znepokojivým) výsledkům. Viděli jsme také hráče, kteří pomocí modů odstranili Leonovu košili z remaku Resident Evil 4. Přesto má společnost Capcom se všemi těmito modifikacemi určité problémy a naznačuje, že mody mohou poškodit pověst hry a zvýšit náklady na vývoj. Společnost také tvrdí, že z technického hlediska jsou všechny mody cheaty.

Jak si všiml server GamesRadar, během prezentace výzkumu a vývoje společnosti Capcom ze dne 25. října o jejím herním enginu. Capcom zde tvrdil, že Modifikace se prý "neliší" od cheatů a mohou poškodit vývoj hry. "Pro účely boje proti podvodům a pirátství jsou všechny mody definovány jako cheaty," vysvětluje Capcom. Jedinou výjimkou jsou mody, které jsou "oficiálně" podporovány vývojáři, a jak to vidí Capcom, všechny mody vytvořené uživateli se "interně" neliší od podvádění.

Capcom dále uvádí, že některé mody s urážlivým obsahem mohou "poškodit" pověst hry nebo série. Vydavatel také vysvětlil, že mody mohou vytvářet nové chyby a vést k tomu, že více hráčů bude potřebovat podporu, což bude vyčerpávat zdroje vývojářů a povede ke zvýšení nákladů na vývoj hry nebo dokonce k jejímu zpoždění.

Přesto má Capcom trochu pravdu v tom, že po technické stránce jsou si mody a cheaty dost podobné a snaha vytvořit multiplayerové hry, které by blokovaly podvádění, ale umožňovaly modifikace, se zdá být složitým úkolem. Capcom neříká přímo, že mody jsou špatné nebo že je společnost proti nim. V prezentaci Capcom připouští, že "většina modů může mít na hru pozitivní dopad".

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama