Bungie se PlayStationu finančně nevyplatí, tvrdí zkušený analytik
Proč PlayStation koupil studio Bungie za obrovských 3,6 miliardy? Podle analytika šlo o zoufalou reakci na Microsoft a jeho obchody.
Díky hned několika velkým akvizicím společnosti Microsoft se dalo čekat, že s něčím podobným už brzy přijde o konkurent Sony. V úterý bylo oficiálně oznámeno, že studio Bungie, které stojí za Halo a sérií Destiny nyní patří do grupy PlayStation Studios, Sony měla zaplatit velkých 3.6 miliardy dolarů. Ačkoliv vedení Sony tvrdí, že nejde o reakci na nákupy Microsoftu, opak je samozřejmě pravdou.
Kontroverzní analytik Michael Pachter z Wedbush Securities se do Sony pustil a řekl, že šlo o velmi zoufalý nákup a reakci na Microsoft. Reagoval tím hlavně na vysokou cenu, podle jeho předpokladů studio
Bungie zdaleka nemá hodnotu 3.6 miliardy dolarů. Nákup přirovnal ke studiu Respawn, které společnost EA koupila "pouze" za 700 milionů dolarů, přičemž jde pravděpodobně o zkušenější tým, ten připravil například Titanfall, Apex Legends nebo naprosto parádní díl Star Wars Jedi: Fallen Order, ten EA vynesl obrovské peníze, studio mělo i velké zkušenosti se sérií Call of Duty, do Respawnu přišlo hned 38 vývojářů z Infinity Ward.
Pachter navíc tvrdí, že Bungie se PlayStationu nemusí finančně vyplatit, aktuálně totiž generuje pouze 200 milionů dolarů ročně.