Vyzkoušeli jsme si českou sci-fi akci Silica
Silica kombinuje žánry RTS a FPS, dobrou zprávou pak je, že podporuje jak pohled první tak třetí osoby. Už v early access nabízí tři režimy a několik obrovských map. Pokud bychom to měli přirovnat k některým dříve vydaným hrám, Silica nám připomíná takový mix Battlefieldu a Army.
Vyzkoušeli jsme právě vydanou early access verzi Silica.
Silica kombinuje žánry RTS a FPS, dobrou zprávou pak je, že podporuje jak pohled první tak třetí osoby. Už v early access nabízí tři režimy a několik obrovských map. Pokud bychom to měli přirovnat k některým dříve vydaným hrám, Silica nám připomíná takový mix Battlefieldu a Army.
Kombinace FPS a RTS
V režimu strategie nás čeká klasické budování armády či alienů a rozkazy k postupu naší armády, stejně tak těžba zdrojů, které naleznete různě po mapě. V moment, kdy neovládáme některou z našich jednotek, to za nás vezme umělá inteligence.
Grafika a optimalizace
Grafická stránka hry není špatná, líbí se nám písečný svět, vymodelované zbraně nebo speciální efekty. Překvapením pak pro nás bylo, že Silica netrpěla žádným FPS dropem, s naší sestavou RTX 3070ti, i7 12700H a 32 GB RAM jsme jeli velmi pohodlně na ULTRA nastavení. Výsledek našich pár screenshotů můžete vidět v galerii výše.
Hratelnost
Ve hře stále chybí několik animací, stejně tak pohyby některých alienů byly dosti kostrbaté a kolikrát nebylo možné rozeznat, zda je mrtvý nebo ne (zvláštně se vznášeli). Pozor si dejte na fall-damage, stačí pár metrový pád a vaše postava je instantně po smrti. Nesmíme zapomenout pochválit systém střelby, nečekejte zde no-recoil, udržet některé zbraně vyžaduje zkušenosti, což vítáme. Ve finále by mohlo jít o velmi slušnou sci-fi střílečku. Na výběr je v předběžném přístupu několik zbraní, od samopalů, pušek, sniperů až k raketometu.
Verdikt k EA verzi
Silica je teprve na úplném začátku svého předběžného přístupu, spousty toho samozřejmě chybí a mohou se objevovat chyby. Nicméně už nyní ve hře můžete trávit hodiny a hodiny času. Martin Melichárek bude postupně Silicu obohacovat dalším obsahem, s hrou má velké plány do budoucna.