Sony zveřejnilo pouze střípky informací o PS5
Mark Cerny, architekt konzolí PlayStation 4 a PlayStation 5 představil pár informací o PS5, na které tak dlouho čekáme. Pojďme na to pěkně popořadě a stručně.
Mark Cerny, architekt konzolí PlayStation 4 a PlayStation 5 představil pár informací o PS5, na které tak dlouho čekáme. Pojďme na to pěkně popořadě a stručně. Celkový hodinu dlouhý stream byl spíše zklamáním a určený spíše vývojářům her. Hráči se toho příliš nedočkali, nicméně pojďme se podívat na alespoň něco, co jsme postřehli.
SSD
Sony nějakou dobu přemýšlelo, zda je SSD disk důležitý, samozřejmě, že je! A ne jen kvůli tomu, že si jej žádají hráči, ale chtějí jej především vývojáři. Díky tomu bude konzole rychlejší, prakticky se zbavíme otravných loadingů a rychlejší budou i samotné hry. Sony mluví i 1 TB SSD, pokud nám taková velikost nestačí, bude šance si místo v konzoli rozšířit, zatím není jasné, jak to myslí.
Kompatibilita
Tady Vás možná Sony zklame, dlouho se mluvilo o zpětné kompatibilitě s PlayStation 2, 3 a 4. Nic takového ale neproběhne. Architektura konzole dokáže rozjet pouze hry z PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro.
Ray-tracing
Bude, mluvilo se o tom dlouho a vzhledem ke konkurenci je velmi důležitý. Na PC si ray-tracing užíváme už nějaký ten měsíc, na XBOXu se hráči dočkají též. PS5 nesmí být pozadu. Sony slibuje propracovaný ray-tracing, nepůjde pouze o odlesky, zahrnuto je prakticky vše. Odlesky, třpit, ale také audio.
3D zvuk
Všichni hráči, hlavně multiplayerových FPS her vědí, jak důležité je slyšet každou maličkost s co největší přesností. Sony zapracovalo na zvuku, kde otestovalo dvě desítky repráků na asi stovce lidí. Konzole PlayStation 5 by měla nabídnout revoluční zvuk! Poznat bychom měli, zda se nepřítel skrývá za zdí nebo jinou překážkou apod. Jak hodně bude inovace znát, to se pravděpodobně dozvíme až na konci roku.