Sony pracuje na herní obtížnosti, která se sama přizpůsobí hráčům
i Zdroj: Bend Studio
Novinka Sony pracuje na herní obtížnosti, která se sama přizpůsobí hráčům

Sony pracuje na herní obtížnosti, která se sama přizpůsobí hráčům

Richard Šimáček

Richard Šimáček

20. 12. 2023 08:00

Společnost Sony pracuje na unikátní adaptivní obtížnosti, prozradil to nedávno podaný patent. Obtížnost se sama přizpůsobí podle dovedností hráče, a to v reálném čase.

Reklama

Jak informoval server Insider Gaming, patent na „adaptivní kalibraci obtížnosti pro aktivity založené na dovednostech ve virtuálním prostředí“ byl podán společností Sony 7. prosince 2023. Ačkoli podání patentu nezaručuje, že se tato technologie objeví, znamená to, že ji společnost Sony zkoumá jako potenciální funkci pro nadcházející hry pro PlayStation.

Společnost Sony by díky ní mohla v reálném čase shromažďovat údaje od hráčů a pravděpodobně jim poskytnout uspokojivější herní zážitek, a to buď zvýšením obtížnosti, aby byla zajištěna dostatečná výzva, nebo jejím snížením, aby se zabránilo frustraci. Patent neodkazuje pouze na obecné úrovně obtížnosti, jako je snadná nebo těžká, ale konkrétně zmiňuje prvky, jako je zvýšení určitých schopností hráče, změna počtu nepřátel atd.

Díky adaptivní obtížnosti se tak herní obtížnost bude moci přizpůsobit konkrétnímu hráči a měnit věci jako jsou počty nepřátel, rychlost jejich reakce nebo ubírání dostupných zdrojů pro hráče. Fungovat by to mělo i naopak: pokud hra vyhodnotí, že se vám moc nedaří, tak hru zase zjednoduší. Tato technologie se rozhodně zdá být o několik kroků výše, než kde se videohry v současnosti nacházejí, ale vzhledem k pokroku v oblasti umělé inteligence v celém odvětví je možná blíže, než si myslíme. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama