PlayStation port původního GTA byl velmi složitý a omezoval naše nápady, vzpomíná Obbe Vermeij
i Zdroj: Rockstar Games
Novinka PlayStation port původního GTA byl velmi složitý a omezoval naše nápady, vzpomíná Obbe Vermeij

PlayStation port původního GTA byl velmi složitý a omezoval naše nápady, vzpomíná Obbe Vermeij

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

30. 11. 2023 15:00

"Vzpomínám si, že se dokonce řešilo, zda hru vůbec vydat," prozradil bývalý ředitel Rockstar North, Obbe Vermeij, o prvním dílu série Grand Theft Auto.

Reklama

Historie R* tak, jak ji neznáme

Bývalý ředitel Rockstar North, Obbe Vermeij, si založil osobní blog, kde vzpomíná na zajímavé příběhy, které se udály během vývoje starších her v Rockstar Games. Všechny příběhy najdete pod tagem “Historie Rockstar Games” - v následujících dnech v nich budeme pokračovat.


Herní studio, ještě tedy jako DMA-Design, vyvíjelo první GTA na PC. PlayStation verzi pak dostala na starost externí firma Visual Science, kterou provozoval Russel Kay - bývalý člen DMA. Netrvalo to dlouho, a objevily se první problémy. Konzole PlayStation nebyla zdaleka tak výkonná, jak by potřebovali. 

Další problém nastal ve chvíli, kdy se řešily barvy. Původní plán bylo přinést do hry až 256 barev, nicméně aby GTA vypadalo na PC a PlayStationu totožně, muselo se jich “pár" ubrat, paměť PSka totiž umožnila využití pouze 16 barev!

GTA se neprodávalo dobře..

Obbe Vermeij vzpomíná na krušné začátky série Grand Theft Auto. Na svém blogu (již není dostupný) uvedl, že se GTA 1 neprodávalo příliš dobře a nic nenasvědčovalo tomu, že z toho časem bude pravděpodobně nejžádanější herní značka v historii. Prodeje se prý zvedly až ve chvíli, kdy se rozkřiklo, že v GTA hrajeme za zločince

Vzpomínám si, že se dokonce řešilo, zda hru vůbec vydat,

dodal Obbe Vermeij. “Prodeje GTA se pořádně rozjely a my se ihned pustili do GTA 2. To si vyžadovalo spousty změn, také vypadá podstatně lépe. Vylepšili jsme osvětlení, lesky a přidali nové zbraně a možnosti," dodal Obbe.

Jak se vám líbí historky Obbeho, bývalého ředitele studia Rockstar North? Pokud byste chtěli vidět i další, mrkněte zde, kde je celý souhrn.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama