Omezená paměť PS2 nám dovolila použít jen 7 modelů aut, vzpomíná Obbe Vermeij na GTA 3
Obbe Vermeij, který dříve pracoval na sérii Grand Theft Auto, vzpomíná i na ty těžké a složité chvíle. Tentokrát vzpomněl na konzoli PlayStation 2 a její omezenou paměť.
Historie R* tak, jak ji neznáme
Bývalý ředitel Rockstar North, Obbe Vermeij, si založil osobní blog, kde vzpomíná na zajímavé příběhy, které se udály během vývoje starších her v Rockstar Games. Všechny příběhy najdete pod tagem “Historie Rockstar Games” - v následujících dnech v nich budeme pokračovat.
Tentokrát tu máme jednu malou zajímavost z dob vývoje revolučního Grand Theft Auto 3. To vyšlo v roce 2001 a nabídlo bezkonkurenční otevřený 3D svět. Hráče tehdy překvapila i velikost světa, mapa dosahovala 8.1 km2, přesto byla na tu dobu naprosto dostačující, stejně tak s dalším dílem Vice City.
hra mohla načíst výběr jen 7 vozidel z celkového počtu asi 80,
píše Obbe na svém blogu. Nicméně Obbe se tentokrát zaměřil na konzoli PlayStation 2 a její velmi omezenou paměť. To samozřejmě znamenalo omezení hlavně pro vývojáře, kteří měli v plánu něco víc, než mohli nabídnout. V plánu bylo až 80 modelů aut - kvůli nízké paměti PS2 se však mohlo zobrazit maximálně 7 z nich. Problém pak přišel ve chvíli, kdy po vás šli policisté, FBI, vrtulník a kolem jela sanitka - to znamenalo další 4 modely navíc, což samozřejmě znamená méně civilních vozů (3). Na další příběhy Obbeho Vermeije se můžete těšit v následujících dnech.