Exkluzivně: České Madfinger Games nám prozradilo detaily o Gray Zone Warfare
i Zdroj: MADFINGER Games
Rozhovory Gray Zone Warfare Článek Exkluzivně: České Madfinger Games nám prozradilo detaily o Gray Zone Warfare

Exkluzivně: České Madfinger Games nám prozradilo detaily o Gray Zone Warfare

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

27. 12. 2023 15:00

Několika otázkami jsme vyzpovídali české vývojářské studio Madfinger Games. Získali jsme spousty zajímavých odpovědí o jejich novince Gray Zone Warfare.

Reklama

Spojili jsme se s českým studiem Madfinger Games a pokusili se pro vás získat několik exkluzivních informací ohledně připravované střílečky Gray Zone Warfare. Zeptali jsme se na více než deset otázek, na všechny jsme obdrželi perfektní odpovědi. Zajímá vás, jak se bude GZW lišit od Escape from Tarkov, nebo zda se budeme po opravdu rozlehlé mapě prohánět automobily? Na to vše a mnohem více nám vývojáři z brněnského studia ochotně odpověděli.

Rozhovor s Madfinger Games


Všichni vás známe především jako tvůrce mobilních her. Proč se tentokrát zaměřujete výhradně na PC? 

Mobilní herním trh se za poslední roky výrazně změnil, a směr jeho vývoje se nám příliš nezamlouval. Zároveň jsme zjistili, že náš projekt má stále větší potenciál na PC než na mobilních zařízeních. Jak jsme postupovali a sjednotili vizi projektu, padlo rozhodnutí. I když, že jsme se v posledních letech věnovali výhradně mobilním hrám, v týmu máme několik veteránů herního průmyslu s bohatými zkušenostmi z vývoje pro PC a konzole, takže to pro nás nebylo až tak těžké rozhodnutí.

Existuje hra/film/kniha, kterou se inspirujete?

Na trhu je hodně kvalitních titulů, jak počítačových, konzolových a tak i mobilních her. Při průzkumu trhu jsme všichni strávili stovky hodin v různých z nich a určitě jsme se nechali některými inspirovat. Těžko ale říct jeden z nich, který by byl hlavní inspirací. Knížek a filmů jsme prošli taky nespočet. 

Od “Roadside Picnic” od bratrů Strugackých, až po “The New Rules of War” od Seana McFate, který s námi aktivně spolupracuje a pomáhá nám dostat do hry autentičnost světa PMC (Private Military Company).

Proč jste zvolili zrovna extrakční hru?

Ačkoliv se ve hře nacházejí některé prvky známé z extrakčních her, ubíráme se vlastním směrem a spojujeme prvky z různých žánrů. Snažíme se tak vytvořit pro hráče unikátní zážitek.

Aktuálně vzniká mnoho extrakčních her, zdá se, že tento žánr bude nějakou dobu stejně populární jako dříve battle-royale. Jak si chcete udržet komunitu? Chystáte dlouhodobou (několik let) podporu?

S GZW máme velké plány a ne všechno se nám podaří dostat do prvního releasu. Chceme dostat hru co nejdřív hráčům a postupně přidávat novou funkcionalitu a obsah v dalších updatech. S komunitou pracujeme už teď, a náš discord kanál je plný fanoušků, kteří aktivně komunikují a píšou nám zpětnou vazbu k trailerům a spoustu nápadů, které by rádi ve hře viděli. 

Pro projekt máme jasnou vizi, ale určitě budeme naslouchat komunitě, protože hráči jsou ti, pro které tu hru děláme. A je hezké vidět, že podle dosavadních reakcí komunity, jsme na stejné vlně. 

Exkluzivně: České Madfinger Games nám prozradilo detaily o Gray Zone Warfare
i Zdroj: Madfinger Games

Gray Zone Warfare vzniká v Unreal Engine 5. Proč zrovna engine od Epic Games?

Všechny naše mobilní hry vznikaly na enginu Unity. Vzhledem k rozsáhlosti projektu a přechodu na jinou platformu se jako vhodnější ukázal engine právě od Epic Games. Unreal Engine 5 přináší například technologie Nanite, Lumen nebo World partition, které posouvají možnosti zas o krok dál.

Velmi často čtenáři srovnávali vaší hru s Escape from Tarkov. A není divu, v obou případech jde o moderní FPS extrakci. Budou se hry nějak lišit? 

Určitě ano. EFT je dobrá hra, a při průzkumu trhu jsme ji také věnovali nějaký čas, stejně jako ostatním hrám tohoto žánru. My chceme ale jít vlastní cestou. Na rozdíl od ostatních extrakčních her, které jsou stejně jako EFT založené na časově limitovaných zápasech na malých mapách, GZW staví na velkém otevřeném a perzistentním světě, do kterého se hráči postupně propojují a kolik času v něm stráví, je jen na nich. Nemusí z nej odcházet, aby si schovali svůj loot nebo doplnili zásoby od obchodníka.

Ve světě jistě narazíme jak na online, tak NPC hráče. Bude ale možné narazit na zvěř?

V blízké době jenom ve formě ambient zvuků, případně nějakého ptactva na obloze. Soustředíme se momentálně na důležitější věci, které chceme do hry dostat.

V popisku hry zmiňujete především realismus, bude možné, aby se zbraně zasekávaly nebo měly nějaké poruchy?

Určitě ano, a ne jenom poruchy. Přesnou funkcionalitu, závady a opotřebení zbraní řešíme se specialisty a zkoumáme různé studie a testy. Díky rozmanitosti zbraní je to ale spousta unikátní funkcionality, animací a assetů, takže některou funkcionalitu budeme přidávat postupně.

Exkluzivně: České Madfinger Games nám prozradilo detaily o Gray Zone Warfare
i Zdroj: Madfinger Games

Můžou se hráči těšit na nějaké futuristické prvky? 

Snažíme se hráčům dostat co nejrealističtější zážitek, takže například zbraně, munice a balistická ochrana pracuje s reálnými daty získanými od výrobců nebo nezávislých testů. Takže žádné futuristické zbraně nebo munici ve hře nenajdete. Taky systém zdraví se snaží přiblížit co nejvíc lidskému tělu, proto nepracujeme s klasickými HP (health points) ale například s množstvím krve v těle nebo úrovní bolesti. Tady ale samozřejmě musíme přistoupit na nějaké ústupky hratelnosti, aby hráči nemuseli čekat týdny než jim například sroste zlomená kost.

Budou nám k dispozici vozidla pro rychlejší cestování?

Pro rychlejší cestování herním světem bude hráčovy sloužit vrtulník. Ten si může hráč přivolat a nechat se odvézt na některou z mnoha přistávacích zón rozmístěných po světě.

Hra by měla vyjít v průběhu roku 2024, máte alespoň přibližnou představu kdy? A vyjde rovnou v plné verzi nebo chystáte předběžný přístup?

Představu určitě máme, a děláme všechno pro to, aby jsme námi interně stanovený termín dodrželi. Až přijde správný čas, určitě termín upřesníme veřejně. Rádi bychom dostali GZW k hráčům co nejdřív, a i proto jsme se rozhodli jít formou předběžného přístupu.

Jelikož jste české velmi známé studio, musím se zeptat. Dostane GZW českou lokalizaci alespoň v případě titulků?

Určitě bychom rádi českou lokalizaci do hry dostali. Pokud se nám to nepovede z časových důvodů do prvního releasu, bude to součást některého z dalších updatu.

Je nějaká šance, že by se Gray Zone Warfare objevilo i na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S?

Momentálně je našim hlavním cílem PC. Do budoucna uvidíme, ale není to vyloučeno ze se objeví i na konzolích.


Děkujeme studiu Madfinger Games za rozhovor a několik velmi zajímavých odpovědí. Brněnský tým můžete sledovat na Facebooku, Twitteru nebo YouTube. A rozhodně si nezapomeňte hru přidat do Wish Listu na Steamu.

ANKETA: Jak se vám prozatím GZW líbí?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama