Kojima vzpomíná na těžké začátky při zakládání Kojima Productions

Hideo Kojima.jpg
Sobota - 12.10. 2019           Jakub Hergesell

Můžete být vývojářská legenda jak chcete, založit vlastní studio, najít kvalitní a spolehlivé vývojáře, pohodlné kanceláře a velké partnery, to dá zkrátka zabrat. Hideo Kojima prozradil těžké začátky při založení studia.
Hideo Kojima, světový profesionál ve vývoji her, scénáři, designu či režii, tohoto Japonského 56-letého chlapíka Vám asi nemusíme představovat, posledních zhruba třicet let působil v Konami, kde pracoval především na skvělé akční sérii Metal Gear Solid. Bohužel, ne každý pracovní flek je ten poslední, což poznal sám Kojima, v roce 2015 se s Konami rozloučil ve zlém a šel si po svém. Co přesně se stalo není do dnes jasné, díky rozvázání spolupráce jsme však přišli o horor P.T., tedy teaser k oznámenému hororou Silent Hills.
phpb0d14G.jpg
Hideo Kojima - Death Stranding
Odchod od Konami mohl klidně znamenat odchod do důchodu. Našetřeno měl Kojima rozhodně slušně, na postu v Konami jako víceředitel se neměl špatně. V roce 2014/2015 však dostal nápad, který se nezamlouval hlavně jeho rodině. Založit vlastní studio. 

To dnes samozřejmě vyžaduje obrovské finance, které Kojima neměl, platit desítky vývojářů, kanceláře nebo hledat partnery, to není v herním průmyslu žádná prkotina, přeci jen poslední roky končí jedno menší studio za druhým.

Přesto se tak Kojima nakonec rozhodl. A narazil. Několikrát se pokusil sjednat si vysoký úvěr, Japonské banky jsou však přísné a aby Vám nějaký ten milión půjčily, potřebují důkazy o tom, že to máte jak vrátit, že máte čím ručit apod. Jméno Hideo Kojima jim nic neříkalo a tak se po týdnech hledání zdálo, že neuspěje. Z ničeho nic se v jedné z bank objevil jeho dlouholetý fanoušek-bankéř, který Kojimu poznal a pomohl mu sjednat úvěr. 
norman-reedus-and-hideo-kojima-2.png
Norman Reedus a Hideo Kojima
Nyní bylo potřeba získat vývojáře, kteří si poradí s enginem a budou se v nových kancelářích cítit dobře. Kojima nechtěl jen tak nějaké místnosti, ale kvalitní místo pro práci na kvalitních AAA hrách a aby bylo na první pohled znát, že to myslí opravdu vážně. To se povedlo, ovšem až s dalším náhodným fanouškem, který mu stím pomohl. Sehnat takové kanceláře není sranda, Kojima měl ale opět štěstí a později se podělil i s veřejností, jak jeho nové kanceláře vypadají - jsou nádherné, podívejte zde.

Kojima tak v roce 2015 oznámil založení studia Kojima Productions, později zveřejnil logo společnosti, oznámil spolupráci s oblíbeným hercem Normanem Reedusem, kterého můžeme znát ze seriálu The Walking Dead a nakonec představil Death Stranding. Studio má dnes přibližně 80 vývojářů a za poslední tři a půl roku dokázalo vytvořit hru s obřím otevřeným světěm, hra je v současnosti hotová a čeká na vydání, toho se dočkáme už 8.11. 2019, kdy vychází exkluzivně na PlayStation 4. Je zde však velká šance pro vydání i na PC.



13.10.2019 07:45:20
Administrator
   
cod.jpg
BLACK BIG.png
 
SPITE.cz © 2011 - 2020, Všechna práva vyhrazena

TOPlist



Nezávislý herní magazín SPITE.cz se zaměřuje výhradně na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch.
Kopírování článků je bez našeho písemného souhlasu zakázáno, pro více informací nás kontaktujte.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one