Mafia slaví 15. narozeniny
V tyto dny je to přesně 15 let, co vyšla legendární MAFIA 1 pro PC. V dobrém na ni vzpomínáme samozřejmě my hráči, ale i samotní tvůrci a velcí herní společnosti. Pojďme si připomenout náročný vývoj hry nebo třeba to, že Mafia vůbec neměla být Mafia.
Před pátnácti lety vyšla do dnes nepřekonaná #Mafia 1, která dostala své hráče. Tahle legenda ale nebyla jen tak, vznikala dlouho, vlastně studio pracovalo na fantasy RPG, později však přišli stím, že chtějí něco reálnějšího, něco s filmovou a oblíbenou tématikou. Došlo na gangy mafie. Jenže, hlavní postava měla být policejní, hrát jsme měli za dobro, nikoliv za mafiána.
Vše se změnilo po příchodu Dana Vávry ( zakladatel studia Warhorse ), ten upravil děj a scénář tak, aby byl zkrátka zajímavější a tak jsme si mohli vůbec v jedné z prvních her zahrát za nepřítele lidstva, hlavní postava byl mafián jménem Thomas Angelo. Na hře v tu dobu pracovalo maximálně 40 lidí a jak to dopadlo? Náramně. V tu dobu se však dočkali pouze majitelé PC verzí.
Na úspěch jedničky se pokusili v roce 2010 navázat s Mafia 2, kterou však nečekal jednoduchý úkol, v tu dobu přicházely populární next-gen konzole PlayStation 3 a Xbox 360, sčímž tvůrci neměli moc zkušeností a takový port nesl spousty práce. Naštěstí vše dopadlo dobře, jenže, pokud si dobře pamatujete, hráči hru 60:40 zavrhli, "tohle není Mafia", to však ještě nevěděli, sčím 2K přijde v roce 2016.
A jak vzpomínáte na Mafia 1 vy?